• xxl nutrition banner

Een gezonde pannenkoek met kipfilet en kaas

Bijgewerkt op 3 november 2021 door Marvin

Gezonde pannenkoekPannenkoeken, daar kan ik echt van genieten! Vooral wanneer ze rijkelijk belegd zijn met kipfilet en kaas. Voor mij is dit een heerlijke traktatie. Daarnaast vind ik het gewoon erg leuk om samen pannenkoeken te bakken en de keukenprins(es) uit te hangen! Deze week in het ÔÇśRecept van de WeekÔÇÖ laat ik jullie zien hoe je een gezonde pannenkoek kunt maken, die gemakkelijk in een fitnessgericht voedingspatroon past. Dit recept van Voeding-en-fitness.nl maak je gemakkelijk thuis met de Smart Protein Pancake Mix van Body en Fitshop.

Ingredi├źnten voor 1 gezonde pannenkoek

Gezonde pannenkoek met kipfilet maken

  1. Mix de Body & Fit Perfect Protein Pancakes met het water tot een glad beslag.
  2. Giet het beslag in een warme pan met olijfolie.
  3. Direct daarna de kipfilet en kaas in reepjes toevoegen aan de pannenkoek.
  4. Bak de pannenkoek vervolgens tot hij klaar is.
  5. Pel de ui en snijd deze in kleine stukje.
  6. Bak de ui aan met een beetje olijfolie in een koekenpan.
  7. Snijd de paprika klein (verwijder de pitjes) en voeg deze toe aan de uien.
  8. Verdeel de groenten over de gezonde pannenkoek, et voilà!

In een paar stappen zet jij een heerlijke gezonde pannenkoek met kipfilet en kaas op tafel. Deze kun je op elk moment van de dag nuttigen, dus ook tijdens je ontbijt of lunch! Wil je meerdere pannenkoeken bereiden? Pas dan de hoeveelheden aan voor de ingredi├źnten.

Fitness recepten

Wil jij ook gezond eten en op je voeding letten, maar heb jij soms simpelweg geen inspiratie om een gezonde en verantwoorde maaltijd klaar te maken? Houd dan elke week Voeding-en-fitness.nl in de gaten. Hier vind je iedere keer weer een lekker, gezond en makkelijk te bereiden gerecht! Zoals deze American Protein Pancakes of deze Gevulde Flensjes met chocolade en banaan.

Hoe eet jij je pannenkoeken het liefst?

105 GEZONDE EIWITRIJKE RECEPTEN
Wil jij meer spiermassa opbouwen, wil je zichtbare buikspieren of wil je gewoon wat kilo's kwijt en weer lekker in je vel zitten? Dan zijn de FitChef recepten geschikt voor jou! Met FitChef leer je precies hoeveel je moet eten en welke verhouding voor jouw doelstelling optimaal is. De eiwitrijke recepten ondersteunen spieropbouw ├ęn vet verlies.
Volg Marvin
Meer handige fitness tips
Superfoods zijn een trend, maar wat doen ze nu precies?
Rauwe chocolade

Tegenwoordig stappen steeds meer mensen over op het consumeren van zogenaamde superfoods. Deze gezonde voedingswaren, zoals Gojibessen, Tarwegras en Chiazaad, worden ook wel powerfoods genoemd. Lees blog

Krachtige borstspieren? Push-ups bouwen net zoveel kracht op als bankdrukken
Push-ups met elastiek

De borstspieren, ├ę├ęn van de meest populaire spiergroepen onder de vele krachtsporters die Nederland rijk is. Monday chestday is een algemeen bekend begrip in de Lees blog

Combineer eiwit en creatine voor een maximale toename van vetvrije massa
eiwitshake met water of melk nemen?

Ben jij druk met fitness en trainen en houd jij je goed aan je voedingsschema, maar wil het maar niet vlotten met het aankomen van Lees blog

Kipsensatie recept
Kipsensatie, het eerste recept van de week is een uitermate gezonde maaltijd!

Inspiratie nodig voor een gezonde maaltijd? Op Voeding-en-fitness.nl vind je elke week een nieuw lekker en gezond recept. Het eerste Recept van de Week is Lees blog

Marvin Grouw

In 2014 ben ik afgestudeerd als Voedingsadviseur en Personal Trainer aan Hogeschool Windesheim Zwolle. Sindsdien ben ik werkzaam voor diverse sportscholen in Harderwijk en schrijf ik content voor XXL Nutrition. Ik heb Voeding-en-fitness.nl opgericht om mijn waardevolle kennis en ervaringen te delen over krachttraining, voeding en supplementen. Zo help ik jou graag bij het bereiken van je (sportieve) doelen. Daarnaast help ik al bijna 10 jaar sporters met online personal training en voedingsadvies op maat. Lees hier meer over Marvin!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

5 × vijf =