• xxl muscle starterpack

Recente Artikelen

Op deze pagina vind je de 10 meest recente artikelen over voeding, fitness, supplementen en gezondheid die gepubliceerd zijn op Voeding-en-fitness.nl! Hieronder staan korte inleidingen van alle artikelen. Ben je geïnteresseerd en wil je verder lezen? Een simpele klik op de titel is al voldoende! Geniet van alle artikelen en leer meer over gezonde voeding, de ins & outs van fitness, de werking van bepaalde supplementen en het laatste nieuws op gebied van gezondheid! De voeding en fitness tips helpen jou bij het bereiken van je doelen!

Onze 10 nieuwste fitness tips

Griekse yoghurt met quinoa en rood fruit

griekse yoghurt recept

Griekse yoghurt recept!

Eet jij wel eens quinoa? Vaak wordt het gegeten in een salade of als vervanger van bijvoorbeeld rijst of couscous. Maar wist je dat je het ook gepoft kunt eten? Je kunt het kant-en-klaar gepoft kopen. Maar je kunt het ook zelf poffen, wat natuurlijk veel leuker is. Eet het dan bij een bakje yoghurt met wat vers fruit, een uitstekende combinatie. Geen idee wat quinoa precies is? Quinoa is een plant en diens zaden lijken op graankorrels. Het is rijk aan eiwit en aan de mineralen koper en magnesium. Verder bevat quinoa vezels, B-vitamines, vitamine E en ijzer. Klinkt goed toch? Probeer daarom dit gezonde recept voor Griekse yoghurt met rood fruit en quinoa van Voeding-en-fitness.nl eens. Lekker én makkelijk te maken!

Not 4 Pussy review – BPS Pharma

not4pussy ervaring

Not 4 Pussy review!

De dagen worden korter en vaak heeft dit als gevolg dat we minder energie hebben. Kom je in het donker thuis na een lange werkdag? Dan heb je soms toch nét wat minder zin en motivatie om te gaan sporten. Een pre workout kan je dan een goede energieboost geven. Zeker wanneer je niet zo van koffie houdt en daardoor geen cafeïne binnenkrijgt. Voor Voeding-en-fitness.nl heb ik al veel pre workout boosters getest. Vaak waren dit pre-workouts van bekende Nederlandse merken als Body & Fitshop, XXL Nutrition of Bodylab. Dit keer is het de beurt aan een pre workout die misschien wat minder bekend is; Not 4 Pussy van BPS Pharma. Ben jij benieuwd naar mijn ervaring met dit pre workout supplement? Check de complete Not 4 Pussy review hieronder en pak ook nog even lekker die 10% korting mee!

Progressive Overload belangrijk bij krachttraining

body en fit sportkleding

Progressive Overload!

Ben jij al een aantal jaar aan het trainen? Dan heb je vast gemerkt dat je progressie stagneert en je steeds langzamer vooruit gaat. In het begin wordt je redelijk rap sterker én gespierder. Maar naarmate je langer aan fitness doet is het belangrijk om je lichaam te blijven uitdagen. Wil je sterker worden, meer spiermassa opbouwen of je uithoudingsvermogen verbeteren? Dan zal je hier hard voor moeten werken. Je lichaam gaat zich namelijk pas aanpassen aan een hogere belasting dan het gewend is. Blijf je op hetzelfde niveau sporten? Dan boek je geen vooruitgang meer. Hierbij komt het trainingsprincipe Progressive Overload kijken. Maar wat is dit precies? En op welke manier is Progressive Overload belangrijk bij krachttraining? In dit artikel op Voeding-en-fitness.nl leg ik je hier meer over uit en leer ik je hoe je dit principe kunt zelf kunt toepassen!

Body & Fitshop sportkleding

body & fitshop sportkleding

Body & Fit sportkleding!

Wat draag jij graag tijdens het sporten? Trek je het liefst een oude joggingsbroek en een slobberig shirt aan? Of doe je graag wat meer moeite voor je sport outfit? Wat je ook fijn vindt, het is een feit dat er steeds meer aandacht wordt geschonken aan sportswear. Merken als Under Armour, Aesthetix Era, Nike en Myprotein hebben een groot aanbod fitness kleding in Nederland. Body & Fitshop is daar nu bij gekomen! Onlangs hebben zij hun eigen kledinglijn gelanceerd, met een mooi aanbod voor mannen én vrouwen. De Body & Fitshop sportkleding is geschikt om te dragen tijdens je training, maar ook perfect om als lifestyle kleding te gebruiken! Op Voeding-en-fitness.nl lees je meer over de nieuwe Body en Fit sportswear.

Leucine aminozuur voor spiermassa?

beste bcaa

Leucine en spiermassa?

Leucine is één van de drie aminozuren die we kennen onder de naam BCAA’s. Samen met isoleucine en valine wordt dit aminozuur vaak gebruikt door sporters om het spierherstel te verbeteren. L-leucine, L-isoleucine en L-valine behoren tot de essentiële aminozuren en noemen we Branched Chain Amino Acids (oftewel vertakte aminozuren). Essentiële aminozuren worden niet door het menselijk lichaam zelf aangemaakt. Daarom is het belangrijk om deze amino acids uit eiwitrijke voeding of BCAA supplementen te halen. Maar welke rol speelt dit aminozuur precies bij de fysiologische processen in ons lichaam? Is leucine een belangrijk aminozuur voor spiermassa opbouw? Je leest het op Voeding-en-fitness.nl!

Volkoren brood met omelet en mozzarella

volkoren brood met omelet

Volkoren brood met omelet!

Op Voeding-en-fitness.nl deel ik graag lekkere en gezonde recepten. Soms een gezond ontbijtje, dan weer een verantwoorde avondmaaltijd. En dit keer deel ik een heerlijk lunch-recept met jullie. Een broodje omelet is altijd een uitstekende lunch toch? Lekker veel eiwitten, wat vet en als je een volkoren broodje gebruikt ook nog belangrijke vezels en complexe koolhydraten. In dit recept hebben we het broodje ei wat uitgebreid. We hebben light mozzarella toegevoegd, extra smaak en ook nog eens uitstekende voedingswaarden. Daarnaast hebben we wat lekkere knoflook champignons gebakken om het hele broodje nóg meer smaak te geven. Benieuwd hoe dit bij elkaar smaakt? Bekijk snel het recept voor dit volkoren brood met omelet op Voeding-en-fitness.nl!

Real BCAA review – Body en Gymshop

real bcaa review

Real BCAA review!

Veel sporters gebruiken BCAA’s rondom hun training. BCAA supplementen bevatten de 3 van de essentiële aminozuren, namelijk L-leucine, L-isoleucine en L-valine. Helaas maakt je lichaam deze branched chain amino acids niet zelf aan. Je dient ze te halen uit je voeding of uit voedingssupplementen. Kijk, wanneer je dagelijks ruim voldoende eet, genoeg eiwitten binnenkrijgt en ook varieert in je eiwitbronnen zal je niet zo snel een BCAA supplement nodig hebben. Zit je echter in een calorietekort (droogtrainen) en wil je zoveel mogelijk spiermassa behouden? Dan kan het zinvol zijn om extra aminozuren te nemen. Voor de reviews van Voeding-en-fitness.nl heb ik Real BCAA van Body en Gymshop getest. Benieuwd naar mijn ervaring? Lees de complete Real BCAA review hieronder!

Wordt de diëtist vergoed door je zorgverzekering?

diëtist vergoeding

Diëtist vergoeding!

Overgewicht is een groot probleem in Nederland. Zo blijkt uit cijfers van het CBS dat in 2017 48,7% van de volwassenen (18 jaar en ouder) in Nederland overgewicht heeft. 13,9% lijdt aan morbide obesitas, met extreem hoge risico’s voor de gezondheid. Helaas lukt het veel mensen niet om zelf af te vallen door gezonder te eten en meer te bewegen. Een diëtist kan helpen bij het afvallen, door een voedingsadvies te geven dat precies is afgestemd op jouw situatie en behoeften. In 2018 rekent een diëtiste een gemiddeld uurtarief van €65,-. Wanneer je een langdurig traject ingaat kunnen de kosten dus behoorlijk oplopen. Daarom is het slim om te kijken naar de diëtist vergoedingen per zorgverzekering. In dit artikel op Voeding-en-fitness.nl ga ik je meer vertellen over dieetadvies en zorgverzekeraars.

Pizza gerookte kip met feta recept

pizza gerookte kip

Pizza gerookte kip!

Een lekkere pizza gaat er bij iedereen wel in toch? Helaas zijn de afhaal pizza’s niet heel gezond. Ze bevatten vaak veel verzadigd vet en het witte deeg is ook niet bepaald voedzaam. Gelukkig kun je eenvoudig thuis gezonde pizza’s maken. Kort geleden hebben we een heerlijk vegan pizza recept met je gedeeld. Vandaag hebben we weer een goed pizza recept voor je, dit keer is hij alleen niet vegan of vegetarisch maar met gerookte kip. Met een zelfgemaakte pizza saus heb je zelf in de hand wat voor voedingsstoffen er op je pizza komen. De pizza is verder belegd met light feta en nog wat groentes, van deze combi ga je letterlijk watertanden! Wil jij dit recept voor pizza gerookte kip van Voeding-en-fitness.nl eens proberen? Lees dan snel verder!

Zero Lactose Protein review – XXL Nutrition

zero lactose protein ervaring

Zero Lactose Protein!

Een eiwitshake drinken is een makkelijke manier om meer eiwitten binnen te krijgen. Veel whey shakes bevatten echter lactose. Hierdoor is het lastig voor mensen met een lactose allergie om een goede eiwitshake te kiezen. Je zit er natuurlijk niet op te wachten om na het drinken van je shake direct last van buikkrampen en misselijkheid te krijgen. Gelukkig is het aanbod lactosevrije eiwitshakes tegenwoordig al een stuk groter dan voorheen. Zo biedt XXL Nutrition de Zero Lactose Protein shake aan. Een eiwitshake die 100% vrij is van lactose en daarom geschikt is voor iedereen met lactose-intolerantie. Voor de supplementen reviews van Voeding-en-fitness.nl heb ik deze shake getest. Mijn ervaring lees je in de Zero Lactose Protein review hieronder!


Alle voeding en fitness tips bekijken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.