• xxl nutrition pre shot

Recente fitness tips

Op deze pagina vind je de 10 meest recente artikelen over voeding, fitness, supplementen en gezondheid die gepubliceerd zijn op Voeding-en-fitness.nl! Hieronder staan korte inleidingen van alle artikelen. Ben je geïnteresseerd en wil je verder lezen? Een simpele klik op de titel is al voldoende! Geniet van alle artikelen en leer meer over gezonde voeding, de ins & outs van fitness, de werking van bepaalde supplementen en het laatste nieuws op gebied van gezondheid! De voeding en fitness tips helpen jou bij het bereiken van je doelen! Heb jij fitness tips die we niet mogen missen? Stuur me dan een berichtje!

Onze 10 nieuwste fitness tips

Bekijk hieronder mijn 10 meest recente blogs met fitness tips, voedingsadviezen en supplementen reviews.

Simpel eiwit pannenkoeken recept

eiwit pannenkoeken recept

Eiwit pannenkoeken!

Ben jij gek op pannenkoeken, maar wil je liever eiwitrijke pannenkoekjes maken? Op Voeding-en-fitness.nl deel ik een simpel eiwit pannenkoeken recept met je. Perfect voor iedereen die gezonde eiwitrijke pannenkoeken wil maken, maar niet zo handig is in de keuken. Geen gedoe bij het maken van een beslag, maar met slechts 2 ingrediënten kun jij deze lekkere protein pancakes maken. Benieuwd hoe jij deze eiwit pannenkoeken maakt? Check het recept en de benodigde ingrediënten hieronder!

Voeding en fitness fabels

voeding fabels

Voeding fabels!

Er zijn enorm veel feiten en fabels te vinden over voeding, krachttraining en supplementen. Het internet staat vol met informatie over voeding, maar niet alles is waar of wordt helder uitgelegd. Hierdoor zijn in de afgelopen jaren flink wat fabels ontstaan over voeding. Helaas nemen (beginnende) sporters deze leugens aan voor waarheid. Daarom vind ik het belangrijk om ze voor eens en altijd uit de wereld te helpen. Zodat iedereen op de juiste manier met bewegen en gezond eten om kan gaan, en de beste resultaten kan behalen. Benieuwd naar 6 hardnekkige voeding en fitness fabels? In deze blog op Voeding-en-fitness.nl laat ik je zien wat wel en niet waar is!

Proteïne chips met pittige hummus recept

eiwit chips hummus recept

Protein Chips!

SNAAAAAACKS! Heb jij ook soms zo’n zin in chips? Maar laat je de zakken chips uit de supermarkt verstandig in de schappen liggen? De Protein Chips van Body & Fit zijn een heerlijke eiwitbron. Lekker van smaak en goed qua structuur. Wil je ze nou eens met een dipje eten? Probeer dan deze heerlijke pittige hummus. Gezamenlijk een bron van eiwitten, onverzadigde vetten en vezels. Benieuwd hoe je deze pittige hummus zelf maakt? In dit Proteïne chips met pittige hummus recept op Voeding-en-fitness.nl leg ik je de complete bereidingswijze uit!

Koffie als Pre Workout gebruiken?

koffie als pre workout gebruiken

Koffie als Pre Workout?

Kom jij de dag ook niet door zonder een lekker bakje koffie? Een groot deel van de Nederlanders drinkt koffie, omdat het lekker is én omdat het meer energie geeft. Hierdoor is het ook populair onder sporters. In plaats van een pre workout booster nemen zij een bak koffie voordat ze gaan trainen. Maar is dit een goed idee? Kan je koffie als Pre Workout gebruiken? In deze blog op Voeding-en-fitness.nl kijk ik naar het effect van cafeïne op je sportprestaties en bespreek ik de voordelen en nadelen van koffie ten opzichte van pre workouts. Zo weet jij of je morgen lekker een kopje zwarte koffie kunt nemen voordat je gaat knallen in de sportschool!

Is trainen met compressiekleding beter?

trainen met compressiekleding

Compressiekleding!

Wil jij ook graag meer uit een training halen? Dan is het een must om ervoor te zorgen dat je langer door kunt gaan. Daarnaast is het belangrijk om de kans op blessures te verkleinen. Hoe kun je dit bereiken? Door er voor te zorgen dat je minder snel in een spierkramp of verzuring raakt en een maximale stabiliteit behoud. Door het dragen van compressiekleding kun je dit én nog veel meer bereiken! Althans, dat wordt vaak gedacht door sporters. Maar is trainen met compressiekleding beter? In deze blog op Voeding-en-fitness.nl leg ik je meer uit over de effecten van compressie op je spieren en sportprestaties!

Pea Protein Isolate review – Power Supplements

pea protein isolate review

Pea Protein Isolate!

Wil jij graag een eiwitshake gebruiken om aan je dagelijkse eiwitbehoefte te komen? Als je een lactose-intolerantie hebt of een vegan eetpatroon volgt, zijn wei eiwitpoeders niet geschikt. Deze worden namelijk gemaakt van melkeiwit. Gelukkig zijn er verschillende plantaardige eiwitshakes verkrijgbaar. De Pea Protein Isolate van Power Supplements is hier een voorbeeld van. Deze eiwitshake is gemaakt van erwteneiwit-isolaat en dus geschikt voor vegans. Ben jij benieuwd naar mijn ervaring met deze eiwitshake? Lees mijn Pea Protein Isolate review hier op Voeding-en-fitness.nl!

Fitness oppakken na Corona lockdown

fitness oppakken na corona

Fitness na Corona!

De sportscholen zijn al sinds 16 maart gesloten, dus de meesten van ons zitten nu al 3,5 maand zonder de gym. Gelukkig is het einde in zicht en mogen we weer allemaal gaan trainen. Het kan natuurlijk zijn dat je thuis hebt getraind om te voorkomen dat je spiermassa en kracht verliest. Dit zal het zeker makkelijker maken om terug te komen. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk weer terug naar je oude niveau, je wilt er geen maanden over doen om weer terug te komen waar je was. Daar is helemaal niks mis mee! Maar je moet er wel voor zorgen dat je een goed plan hebt om overtraining en blessures te voorkomen. Fitness oppakken na Corona? In deze blog op Voeding-en-fitness.nl leg ik je uit hoe je jouw gym comeback het beste kunt aanpakken.

Helpt curcumine tegen spierpijn?

kurkuma spierherstel

Curcumine tegen spierpijn!

Curcumine is de afgelopen jaren enorm in populariteit toegenomen. Niet alleen in maaltijden is het een goede toevoeging voor het lichaam, maar curcumine is nu ook veel te vinden in de vorm van supplementen. Denk bij gerechten bijvoorbeeld eens aan curry recepten of visgerechten. Zelfs in soep of thee kan dit kruid gebruikt worden. Maar wat is het effect van dit stofje dat uit kurkuma wordt gehaald op ons lichaam? Door veel wetenschappers wordt gesteld dat curcumine bij diverse medische aandoeningen kan worden gebruikt. Voor sporters zou het vooral effectief zijn om DOMS (delayed onset muscle soreness) te verminderen. Maar helpt curcumine tegen spierpijn? Ik heb dit onderzocht voor deze blog op Voeding-en-fitness.nl!

Soy Protein Isolate review – Body & Fit

soy protein isolate review

Soy Protein Isolate!

Wil jij een eiwitshake gebruiken om op een makkelijke manier meer eiwitten binnen te krijgen? Het aanbod is bijzonder groot, maar bestaat voornamelijk uit wei eiwitshakes. Deze worden gemaakt van zuivel en zijn daarom niet geschikt voor vegans. Gelukkig zijn er ook goede plantaardige eiwitbronnen, waaronder soja. Met Soja Eiwit Isolaat van Body & Fit kun je jouw vegan eetpatroon aanvullen. Zeker voor (kracht)sporters is dit handig, zij hebben namelijk een hogere eiwitbehoefte. Ben jij benieuwd naar mijn ervaring met de soja eiwitshakes van Body & Fitshop? Lees mijn oordeel in de Soy Protein Isolate review hier op Voeding-en-fitness.nl!

Wat is Dry Needling?

wat is dry needling

Dry Needling!

Als fanatieke (kracht)sporter heb je vast wel eens momenten waarop je last heb van vastzittende spieren. Wanneer we ons lichaam zwaar belasten kunnen de spieren overspannen raken. Deze stijve spieren zijn pijnlijk en maken het bewegen moeilijk. Gelukkig zijn er een aantal dingen die je hier tegen kunt doen. Zo kan regelmatig rekken en strekken de spieren soepeler maken, ook een goede sportmassage kan wonderen doen. Heb jij echt last van hardnekkige knopen in je spieren? Dan is Dry Needling misschien de beste oplossing. Maar wat is Dry Needling precies? In deze blog op Voeding-en-fitness.nl leg ik je precies uit wat de fysiotherapeut doet tijdens deze behandeling en waar het effectief voor is!


Alle voeding en fitness tips bekijken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twaalf + dertien =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.