3 meest gebruikte supplementen bij fitness

meest gebruikte supplementen bij fitnessEr zijn ontzettend veel voedingssupplementen te vinden, die allemaal verschillende effecten hebben. Supplementen zijn enorm populair en een aantal werken dan ook goed bij het sporten. Er zijn een aantal supplementen die erg effectief kunnen zijn bij de het stimuleren van de spiergroei en  het verhogen van de kracht. De meest gebruikte supplementen zijn creatine, eiwitshakes en pre-workouts. Deze 3 supplementen zullen in dit artikel besproken worden.

De 3 meest gebruikte supplementen

Veel krachtsporters kiezen ervoor om creatine, whey shakes en pre workout supplementen te gebruiken. Waarom? Hieronder leggen we uit wat deze voedingssupplementen precies doen!

Creatine

Creatine is een lichaamseigen stof en wordt dagelijks aangemaakt door het lichaam. Naast de aanmaak van creatine krijg je de stof ook binnen via de voeding. Creatine zit dan vooral in vis en vlees, zoals biefstuk. Het grootste effect van creatine is dat je een korte explosieve kracht ervaart. Dit houdt in dat je een krachttoename ervaart gedurende je training. Naast je explosieve krachttoename verbetert ook het spieruithoudingsvermogen. Dit betekent simpelweg dat je meer herhalingen kan doen en meer gewicht kan tillen. Creatine is vooral goed voor sporters die gebruik maken van explosieve kracht en kunnen op deze manier betere resultaten behalen. Voor mensen die fitnessen, powerlifters en korte afstandssprinters is dit goed om te gebruiken.  Een aantal belangrijke kenmerken en voordelen van creatine zijn:

  • Verbetert (spier)uithoudingsvermogen
  • Sneller herstel na een training
  • Meer spierkracht
  • Betere fitness resultaten
  • Niet bij iedereen merkbaar effect
Beste Creatines
Creatine supplementen verbeteren het uithoudingsvermogen, herstel en de maximale kracht tijdens het fitnessen. Benieuwd naar de Top 5 beste creatines van dit moment? Voeding-en-fitness.nl heeft ze voor je op een rij gezet!

Een van de meest gebruikte supplementen bij fitness is dus creatine. Hoewel creatine een supplement is dat zijn waarde heeft bewezen in de sportwereld blijven er toch een hoop fabels bestaan omtrent het gebruik. Op Voeding-en-fitness.nl hebben we eerder een artikel geplaatst met daarin alles over creatine!

Eiwitshakes

Eiwitten helpen bij het onderhouden en opbouwen van de spiermassa. Dit is natuurlijk belangrijk bij fitnessbeoefenaars. Na een zware inspanning zijn er kleine scheurtjes ontstaan in de spieren en eiwitten (aminozuren) vullen deze scheurtjes simpel gezegd op, waardoor de spiermassa kan toenemen. Eiwitshakes helpen bij dit proces, aangezien deze veel eiwitten bevatten en je dus snel en effectief je spieren kan onderhouden, omdat deze eiwitten uit deze shakes snel worden opgenomen in het lichaam. De effecten van eiwitshakes zijn:

  • Sneller spierherstel
  • Helpt bij opbouw spiermassa
  • Betere fitness resultaten
  • Groei van het spiervolume
  • Niet direct noodzakelijk om genoeg proteïnen binnen te krijgen
Top 5 beste eiwitten
De beste eiwitten speciaal voor jou op een rij gezet! Op zoek naar de beste eiwitshake? Voeding-en-fitness.nl heeft de beste eiwitten voor jou geselecteerd. Bestel ze voor de laagste online prijs!

Eiwitshakes zijn ook een van de meest gebruikte supplementen in de sportwereld. Niet alleen krachtsporters, maar ook hardlopers of bijvoorbeeld voetballers gebruiken eiwitsupplementen. Het grote voordeel is namelijk dat zo’n whey shake erg gemakkelijk is en direct een hoge dosis eiwitten levert. Er bestaat een groot verschil in eiwitshakes want er bestaan verschillende soorten eiwitten. Ook de kwaliteit van eiwitshakes verschilt enorm, gebruik de Top 5 Beste Eiwitten van Voeding-en-fitness.nl om zeker te zijn van de hoogste kwaliteit en de laagste prijs!

Pre workout boosters

Deze supplementen zijn bedoeld om voor de training in te nemen. Dit supplement bevat in de meeste gevallen snelle koolhydraten, creatine, aminozuren, cafeïne en andere ingrediënten die je een energie boost geven. Als je meer resultaat wilt halen uit een training en meer energie en kracht wilt, is het aan te raden om pre-workouts te gebruiken. Door dit goedje krijg je meer focus, kracht en energie. Dit resulteert in meer herhalingen, meer gewicht en een langer uithoudingsvermogen. Wil je meer energie en kracht bij je training, dan is dit product ideaal. De grootste voordelen van pre-workouts zijn:

  • Meer spierkracht
  • Meer (spier)uithoudingsvermogen
  • Meer energie
  • Meer ‘pomp’ in de spieren
  • Werking pre workout verschilt per persoon
Beste Pre-workout boosters
Zoek jij de beste pre workout booster? Wil jij een knallende training en meer kracht, focus en spierpomp? Wij hebben de Top 5 beste pre-workout boosters speciaal voor jou samengesteld!

Zelf pre workout maken

Wanneer we kijken naar de meest gebruikte supplementen kunnen we pre-workout boosters niet vergeten. Voor een fitness sessie kan zo’n energieboost wel van pas komen, zeker na een lange dag school of zware werk week. Er zijn veel verschillende soorten pre workouts te koop en de samenstelling van deze supplementen verschilt enorm. Ieder lichaam reageert anders op de stofjes in een pre-workout booster, waardoor je bij sommigen helemaal niks merkt en bij anderen een fantastische boost en krachttoename kunt ervaren. Wist je dat je zelf ook een pre workout kunt maken? Zo kun je zelf ‘spelen’ met de ingrediënten en doseringen om de ideale samenstelling voor jouw lichaam te creëren.

Volg Marvin

Marvin

Voedingsadviseur at Voeding-en-fitness.nl
Marvin is werkzaam als Voedingsadviseur en is de oprichter van Voeding-en-fitness.nl. Naast krachttraining en (veel) eten houdt hij zich graag bezig met het schrijven over voeding, fitness en supplementen om jullie te informeren. Bovendien helpt hij velen op weg naar hun doelen via Online Personal Training!
Volg Marvin

Latest posts by Marvin (see all)

Welke van deze meest gebruikte supplementen gebruik jij?

Misschien vind je deze tips ook interessant?

Marvin

Marvin is werkzaam als Voedingsadviseur en is de oprichter van Voeding-en-fitness.nl. Naast krachttraining en (veel) eten houdt hij zich graag bezig met het schrijven over voeding, fitness en supplementen om jullie te informeren. Bovendien helpt hij velen op weg naar hun doelen via Online Personal Training!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *