• xxl nutrition gifts

Sla met ei en croutons, een lekker en gezond tussendoortje

Gezond tussendoortjeProbeer jij een gezonder eetpatroon aan te leren? Dan komt er meer bij kijken dan alleen het aanpassen van ontbijt, lunch en avondeten. De tussendoortjes, iedereen kent ze wel. Als je een voedingsschema volgt is het vaak de bedoeling dat je 5, 6 of zelfs meer (kleine) maaltijden per dag nuttigt. Tussen de lunch en je avondeten krijg je vaak honger en neig je naar een lekkere snack of koek. Met dit gemakkelijke en gezonde recept heb jij binnen no-time een gezond tussendoortje op tafel staan. Maak deze sla met croutons, ei en pijnboompitten door onderstaand recept te volgen.

Ingrediënten sla met croutons recept

Wil jij zelf een gezond tussendoortje maken? Voor dit gezonde recept heb je de volgende ingrediënten nodig.

  • 1 ei (hard gekookt)
  • 75 gram sla
  • 2 tomaten
  • 1 theelepel slasaus
  • 1 theelepel bieslook
  • Een handje croutons (Eenvoudig en gezonder om ze zelf te maken. Snijd oud brood in blokjes en bak deze knapperig in een koekenpan)

Gezond tussendoortje maken

  1. Kook het ei in een pannetje met water tot het hardgekookt is (zo’n 8 minuten).
  2. In de tussentijd was je de sla en de tomaten.
  3. Vervolgens snijd je de tomaten en sla in kleinere, hapklare stukjes.
  4. Zodra het ei klaar is laat je deze even schrikken met koud water, hierdoor is hij makkelijker te pellen.
  5. Pel het ei en snijd ook deze in kleinere stukken.
  6. Voeg alles samen, ook de croutons, en meng het door elkaar heen.
  7. Vervolgens maak je dit gezonde gerecht af met de slasaus en bieslook.

Nou, was dat niet makkelijk?! Binnen 10 minuten kun jij genieten van een gezond tussendoortje door dit recept te volgen. Iedereen kan dit, dus ook als je geen keukenprinsesje bent! Dit makkelijke, lekkere en gezonde gerecht bevat een hoop vitaminen en mineralen en een dosis eiwitten die je lichaam zo nodig heeft voor het herstel van je spieren!
Heb jij een wat grotere trek of moet jij volgens je voedingsschema een grotere portie binnen krijgen? Verdubbel de ingrediënten en volg dezelfde stappen!

Elke week vind jij weer een Recept van de Week hier op Voeding-en-fitness.nl! Gebruik deze recepten om inspiratie op te doen, zodat je eens een ander lekker gerecht kunt proberen.

Persoonlijk voedingsschema op maat!
De door ons op maat gemaakte voedingsschema's helpen jou bij het bereiken van jouw doelen. Afvallen of spiermassa winnen? Een eetplan van Voeding-en-fitness.nl zorgt ervoor dat jij resultaat boekt!
Volg Marvin

Marvin

Voedingsadviseur at Voeding-en-fitness.nl
Marvin is werkzaam als Voedingsadviseur en is de oprichter van Voeding-en-fitness.nl. Naast krachttraining en (veel) eten houdt hij zich graag bezig met het schrijven over voeding, fitness en supplementen om jullie te informeren. Bovendien helpt hij velen op weg naar hun doelen via Online Personal Training!
Volg Marvin

Misschien vind je deze tips ook interessant?

Marvin

Marvin is werkzaam als Voedingsadviseur en is de oprichter van Voeding-en-fitness.nl. Naast krachttraining en (veel) eten houdt hij zich graag bezig met het schrijven over voeding, fitness en supplementen om jullie te informeren. Bovendien helpt hij velen op weg naar hun doelen via Online Personal Training!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.