• first energy gum

Ideale verdeling Vet/koolhydraten/ei-wit

Alles over supplementen, voeding en fitness! Forums Voeding forum Ideale verdeling Vet/koolhydraten/ei-wit

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Marvin 2 weken, 3 dagen geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Ferry

Beste forum,

Ik ben bezig om vet te verliezen en spiermassa te laten groeien.

Een maatje in de sportschool vertelde me dat hij zijn balans van calorie-intake heel scherp in de gaten houdt.

Zijn verhouding is 30/40/30 (vet/koolhydraten/eiwit). Ik zou eerder zeggen dat 30/30/40 een betere verhouding is.

Wat denk jij?

#24592 Reactie

Marvin
    Sleutelbeheerder

Hi Ferry,

Excuus voor mijn late reactie. Dacht dat ik al had gereageerd, maar bleek dus niet zo te zijn.
    Wat betreft de ideale verdeling; dit is lastig om concreet te bepalen omdat ieder lichaam anders is. De een reageert goed op een wat hogere koolhydraat-inname, terwijl iemand anders koolhydraten slechter kan verdragen. Of je dus 30-40-30 of 30-30-40 pakt is vooral een kwestie van proberen en ervaren.

Ook ligt het aan je totale calorie-inname. 40% eiwit bij het droogtrainen kan prima zijn, omdat je dan minder calorieen binnenkrijgt. Eet je 3000 kcal per dag en is 40% daarvan eiwit, dan krijg je meer eiwit binnen dan je lichaam nodig heeft en dat is zonde. Daarom kun je er ook voor kiezen om een verdeling te maken volgens deze richtlijnen:

– 2 tot 2,4 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht
    – 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht
    – de overige benodigde calorieen haal je uit koolhydraten

Groetjes Marvin

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Ideale verdeling Vet/koolhydraten/ei-wit
Mijn informatie:

Reageren is niet mogelijk