• first energy gum

Hoger vetpercentage door fitness

Alles over supplementen, voeding en fitness! Forums Fitness forum Hoger vetpercentage door fitness

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Marvin 1 maand, 3 weken geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Rili

Hoi,

Ik doen nu sinds 3 maanden aan fitness. Ik doe dit 2 tot 3 keer in de week. Ik doe daarnaast nog aan mountainbiken, wielrennen ( momenteel niet vanwege knieklachten), yoga en judo ( onregelmatig 1 keer in de week)
    Ik hou mijn vooruitgang bij via foto’s, omvang meten en vet percentage ( via de zelfde site steeds, waarbij je metingen en gewicht invult). Op de foto’s merk zie ik vooral dat ik sterke benen heb gekregen en mijn buik slanker is geworden…. er is dus vooruit gang. Nu ben ik dus in gewicht aan gekomen ( wat veder geen probleem is, omdat bene sterker zijn geworden) en in vetpercentage!

Mij vraag is dus of iemand weet hoe ik een hoger vet percentage heb gekregen. Ik zit vooral met deze vraag te, omdat ik veel gezonder ben gaan eten, meer ben gaan sporten en dus ook kleine veranderingen in uiterlijk zie. ik kan geen verklaring vinden of bedenken hiervoor.

Ik ben een vrouw van 19 jaar
    58 kg ( voorheen tussen 56 en 57)
    162 cm lang
    middel nu: 69
    nek

vet percentage eerst 22,5% nu: 26,7
    vet in kilo 15,5 nu: 18,2
    vetvrij 53,6 Nu: 49,9

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

#24148 Reactie

Rili

foutje!

Ik ben een vrouw van 19 jaar
    58 kg ( voorheen tussen 56 en 57)
    162 cm lang
    middel 70 nu: 69
    nek 34 nu: 33
    heup 98 nu : 99

#24159 Reactie

Marvin
    Sleutelbeheerder

Hi Rili,

Je meet je vetpercentage door gewicht en omtrek in te vullen op een website? Dat is helaas geen betrouwbare manier. Deze online rekenmethodes zijn totaal niet accuraat en ik denk dus dat je daarom een hoger vetpercentage hebt (volgens die website).

Het is beter om je vetpercentage te laten meten door iemand die hier ervaring in heeft, met behulp van een huidplooimeting of een goed elektronische weegschaal. Dan krijg je een veel beter beeld van je huidige vetpercentage (en dus je vooruitgang).

Succes!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Hoger vetpercentage door fitness
Mijn informatie:

Reageren is niet mogelijk