• azenda

Dumbbell Shoulder Press; traint de hele schouder

dumbbell shoulder press uitvoering

De schouder is een complex gewricht met verschillende kleine spieren. Er bestaat een variatie aan oefeningen om deze spieren te trainen. De Dumbbell Shoulder Press is één van de schouderoefeningen die geschikt is om de gehele schouder te trainen. Deze oefening stimuleert de anterior, lateral en posterior Deltoidius. De shoulder press is op verschillende manieren uit te voeren, zo kan je hem met kabels, dumbbells en een stang uitvoeren. In deze editie van de ‘Fitness oefening van de Week’ zal ik je de correcte Dumbbell Shoulder Press uitvoering uitleggen

Dumbbell Shoulder Press uitvoering

Aan de hand van onderstaande stappen kun jij de juist techniek van de Dumbbell Shoulder Press leren.

1. Neem een dumbbell in elke hand en ga rechtop zitten op een bankje met rugleuning.
2. Zet je voeten stevig neer op de grond, ongeveer op heupbreedte.
3. Buig je ellebogen en breng de gewichten omhoog. Je bovenarmen bevinden zich op schouderhoogte en de dumbbells ter hoogte van je oren.
4. Span je buikspieren goed aan.
5. Duw de dumbbells omhoog boven je hoofd. Wanneer beide gewichten elkaar bijna raken laat je ze weer zakken tot de beginpositie.
6. Maak vervolgens het aantal herhalingen dat je op een correcte wijze kunt uitvoeren met dit gewicht.

Techniek tips Dumbbell Shoulder Press

Zoals je hierboven hebt gelezen is de Dumbbell Shoulder Press uitvoering niet heel lastig, maar er zijn wel een paar punten waar je op moet letten. Onderstaande techniek tips zijn goed om in acht te nemen!

• Zorg ervoor dat je de spanning op de spieren houdt, strek je armen dus niet helemaal uit boven je hoofd. Een lichte buiging in de ellebogen is belangrijk.
• Tijdens het maken van de opwaartse- en neerwaartse beweging dienen de ellebogen in lijn te blijven met je schouders. Druk je ellebogen dus niet ver naar achter of naar voren toe.
• Blijf je buikspieren aanspannen, hierdoor neemt je lichaam automatisch een betere houding aan.

Volg bovenstaande stappen en tips om de Dumbbell Shoulder Press uitvoering op de juiste manier te leren. Wil jij meer tips en trucs op het gebied van fitness oefeningen? Volg dan elke week Voeding-en-fitness.nl en onze facebookpagina. Iedere week vind je hier een nieuwe oefening!

Onderstaand filmpje laat de DB shoulder press zien:

Vraag nu jouw persoonlijke fitness schema aan!
Behaal de beste resultaten door een op maat gemaakt fitnessschema van Voeding-en-fitness.nl! Dit schema is compleet op maat gemaakt om te voldoen aan jouw behoeften, of je nu thuis traint of in de sportschool. Afhankelijk van jouw wensen en mogelijkheden stellen wij een workoutplan voor je samen!

 

Volg Marvin

Marvin

Voedingsadviseur at Voeding-en-fitness.nl
Marvin is werkzaam als Voedingsadviseur en is de oprichter van Voeding-en-fitness.nl. Naast krachttraining en (veel) eten houdt hij zich graag bezig met het schrijven over voeding, fitness en supplementen om jullie te informeren. Bovendien helpt hij velen op weg naar hun doelen via Online Personal Training!
Volg Marvin

Latest posts by Marvin (see all)

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van onze fitness tips, voedingsadviezen en supplementen reviews door je in te schrijven voor de Voeding-en-fitness.nl nieuwsbrief. Tweemaal per maand ontvang je de beste tips in jouw mailbox. Wij hebben een hekel aan spam, dus we zullen je niet lastig vallen!

Misschien vind je deze tips ook interessant?

Marvin

Marvin is werkzaam als Voedingsadviseur en is de oprichter van Voeding-en-fitness.nl. Naast krachttraining en (veel) eten houdt hij zich graag bezig met het schrijven over voeding, fitness en supplementen om jullie te informeren. Bovendien helpt hij velen op weg naar hun doelen via Online Personal Training!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *